Bokstraining

De lessen zijn gericht op techniek, coördinatie en conditie. Maximaal 12 deelnemers per les zorgt voor de ideale samenstelling  om beter te leren boksen. De voordelen van boksen zijn dat je zelfvertrouwen groeit en algehele fitheid verbetert.

Bokshandschoenen zijn te leen, echter wij raden aan deze aan te schaffen. Er kan op blote voeten getraind worden of op uitsluitend (binnen)boksschoenen.

 
De Bokslessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Braziliaans Jiu Jitsu

Een van de snelst groeiende verdedigingssporten ter wereld. Een vorm van grondgevecht waarbij het passeren van je tegenstander door middel van techniek, inzicht en tactiek van belang zijn. Klemmen en verwurgingen op een zeer gecontroleerde wijze worden aangeleerd en uitgevoerd. Deze sport wordt beoefend in een BJJ-Gi.

BJJ-Gi (pak) is te leen voor de proeflessen. De lessen duren 90 minuten.

De Brazilian Jiu Jitsu lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Grappling

Bij deze vorm van “worstelen” is het van belang dat je zowel staand als op de grond jezelf door middel van snelheid, behendigheid, inzicht en techniek leert verdedigen en aanvallen. Deze sport wordt beoefend in een T-shirt en shorts.

De lessen duren 90 minuten.

De Grappling lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Functional Training

Functional Training is een manier van sporten die o.a. gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in één trainingsvorm. Gedurende de training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een (relatief) hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

Het Functional Training programma is samengesteld om fitter te worden, zonder de nadruk te leggen op één bepaalde oefening. Het programma is ontworpen om je lichaam voor te bereiden voor elke sport, beweging of andere lichamelijke activiteit. Het programma van Five21 is dusdanig opgesteld dat dit maar liefst acht verschillende categorieën van fysieke fitheid beïnvloedt: uithoudingsvermogen, kracht, flexibiliteit, snelheid, behendigheid, hart en longen uithoudingsvermogen, coördinatie en balans.

De lessen zijn geschikt voor zowel beginnende als gevorderde (kracht)sporters. Het is echter altijd van belang dat dit onder begeleiding wordt gedaan van een goede coach, die techniek hoog in het vaandel heeft staan. Een coach kan de sport maken of schaden en daarom is kwaliteit extreem belangrijk.

De 'Functional Training' lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Functional Training voor Kids

Functional Training voor Kids is een programma speciaal ontwikkeld voor kinderen. Dit programma biedt kinderen verschillende elementen van turnen, conditie-, krachttraining en andere lichaamsgewicht oefeningen. Het doel is om kinderen sneller, sterker, fitter en vaardiger te maken op een leuke en speelse manier.

Binnen dit programma komen de kinderen op een speelse manier in aanraking met sportiviteit, teamwork, luistervaardigheid, zelfdiscipline en omgangsvormen. Binnen dit programma wordt er gewerkt met het MCI principe:

  • Mechanica: het aanleren van de juiste manier van bewegen,
  • Continuïteit: het herhaaldelijk uitvoeren van deze juiste manier van bewegen,
  • Intensiteit: bij het goed en snel(ler) bewegen, de intensiteit opvoeren d.m.v. gewichten.

Tijdens de Kids lessen staat plezier in bewegen voorop, kinderen kunnen altijd overal aan meedoen.

Voordelen:

  • Gezond lichaam en geest
  • Sterke spieren en botten
  • Minder kans op overgewicht
  • Zelfverzekerdheid

De 'Functional Training voor Kids' lessen worden gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Olympisch Gewichtheffen

Een sport die meer bekendheid heeft gekregen dankzij CrossFit. Denk hierbij aan de Snatch en de Clean & Jerk. Twee zeer technische bewegingen met een stang en schijven. Er zijn drie lessen per week gewijd aan Olympisch Gewichtheffen, met als uitgangspunt verbetering in techniek te behalen.

Olympisch Gewichtheffen wordt gegeven door:

Bekijk het rooster     Meld je aan!

Personal Training

Wat is nu precies de toegevoegde waarde van een Personal Trainer? Voor wie kunnen persoonlijke trainingssessies geschikt zijn?

Vaak worden Personal Trainers ingehuurd om sneller vordering te maken op gebied van fysiek- of voedings- vlak. Voor dezelfde redenen worden trainers of (life)coaches ingehuurd op persoonlijk of carrière vlak. Men wil sneller doelen bereiken dan ze (soms) zelf zouden kunnen.

Ook voor wie is Personal Training geschikt?

  • iemand met specifieke blessures,
  • iemand met bewegingsbeperking, 
  • iemand die specifiek wil leren boksen,
  • iemand die weightlifting of bepaalde aspecten van CrossFit beter wil leren,
  • iemand die hulp nodig heeft met time management en motivatie.

Personal Training wordt gegeven door:

Meld je aan!

Zwanger

Sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van het lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten tijdens en na de zwangerschap verantwoord aan te pakken.

Five21 biedt in samenwerking met de Core Academy het ‘PowerMama trainingsprogramma’ aan. Dit programma is speciaal voor vrouwen die willen sporten tijdens de zwangerschap en/of na de bevalling.

Waarom deelnemen aan PowerMama trainingsprogramma?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. 

Om dit te voorkomen hebben de buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn, is het van belang daar éérst aan te werken. Tijdens de trainingen van het Powermama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

 Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens de zwangerschap en na de bevalling weer klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Daarnaast laten we je kennismaken met Functional Training. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Wat houdt het PowerMama trainingsprogramma in?

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen. Er wordt gestart met uitleg over houding, diastase en bewegingspatronen. Ook wordt de zwangerschap, bevalling en de gevolgen die je daarvan kunt ondervinden besproken. Er wordt gekeken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar meer aandacht aan kan worden geven.

Tijdens de trainingen wordt er gewerkt aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen. Ook worden er regelmatig oefeningen gebruikt vanuit CrossFit/Functional Trainen zoals de air squat, front squat, shoulder press en deadlift. 

Het PowerMama Programma is samengesteld door de Core Academy en is afgestemd met een verloskundige en een bekkenfysiotherapeut. De trainingen worden gegeven door een vrouwelijke gecertificeerde personal trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Voor wie is het PowerMama trainingsprogramma?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Vrouwen die al aan Functional Training doen of al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Wanneer?

De cursus duurt 8 weken en wordt elke vrijdag gegeven van 10:15 uur – 11:15 uur. De eerstvolgende cursus start op vrijdag 9 november 2018.

Waar?

De trainingen worden gegeven door Paola bij Five21 op de Pieter Goedkoopweg 42 in Haarlem.

Investering?

Voor deze cursus betaal je € 140 voor 8 lessen.

Aanmelden

Aanmelden voor de cursus kan via deze link, of stuur ons een mailtje en we sturen je het juiste informatie. Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt kun je de cursus online betalen met een PowerMama Rittenkaart. Er is een beperkt aantal plekken beschikbaar voor deze cursus.

Vragen

Voor vragen of meer informatie over de cursus kan je contact opnemen via info@teamfive21.nl

Meld je aan!

Privacy Voorkeuren

Account opheffen?

Jouw account wordt opgeheven en alle data permanent verwijderd. Weet je het zeker?